مقام آمریکایی: اسرائیل درباره نحوه واکنش به پاسخ ایران تصمیمی نگرفته است

منابع رسانه‌ای پنجشنبه شب گزارش دادند که به باور آمریکا، اسرائیل هنوز درباره نحوه واکنش به پاسخ موشکی ایران تصمیم‌گیری نکرده است.

به گزارش مشرق، رویترز به نقل از «یک مقام آمریکایی» که نامش را فاش نکرد، نوشت: آمریکا معتقد نیست که اسرائیل در مورد نحوه واکنش به ایران، از جمله حمله به تاسیسات نفتی ایران تصمیم‌گیری کرده باشد.

وی افزود: همانطور که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت ما به گفت‌وگوها با اسرائیل در مورد پاسخ آنها به حمله روز سه‌شنبه ادامه می‌دهیم. ما می‌دانیم که آنها همچنان در حال بررسی این هستند که دقیقا چه کاری خواهند کرد.

شبکه الجزیره نیز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که اسرائیل «فعلا از ما درخواست کمک نکرده است» و «ما از اسرائیل می‌خواهیم که در واکنش به حمله موشکی ایران از جنگ فراگیر منطقه‌ای پرهیز کند.»

بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا اجازه می دهد اسرائیل علیه ایران انتقام بگیرد؟ گفت: اول از همه، ما به اسرائیل اجازه نمی دهیم، ما به اسرائیل توصیه می کنیم. و امروز هیچ اتفاقی نمی افتد.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا از حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران حمایت خواهید کرد؟ مدعی شد: ما در حال گفت‌وگو در این زمینه هستیم، فکر می‌کنم این امر احتمال کمی دارد.

در همین حال، دنی دانون سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل پس از عملیات وعده صادق ۲ ایران در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی. ان. ان ادعا کرد: ما گزینه های زیادی داریم. بنابراین این به ما بستگی دارد که تصمیم بگیریم کجا و چه زمانی حمله کنیم، اما آنها آسیب پذیر هستند. آنها این امر را می دانند.

وی ادامه داد: ما باید به این اقدام ایران پاسخی حساب شده بدهیم زیرا نمی خواهیم شاهد جنگ کامل با ایران باشیم. آنها نیز نمی خواهند وارد چنین جنگی شوند. آنها بهتر است قبل از شروع جنگ با ما به آنچه در بیروت و غزه رخ داد، نگاه کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور نیز شامگاه سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. وی افزود:‌ این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود.

رئیس جمهور تصریح کرد:‌ نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس